Fontosnak tartom, hogy megismerjék a beszédvizsgálatra jelentkező és várakozó szülők, hogy mi is történik ezen a vizsgálaton, ezért a mi élményünket szeretném most megosztani.
Elég nehéz a vizsgálatra bekerülni, mert az írásbeli kérvényezés után egy sorszámot kap postán a szülő, ami akár 2-3 hónapos várakozást is lehet. De nagyon igyekeznek, ez nem az ő hibájuk, csak olyan sok gyermek vár vizsgálatra, hogy sajnos sokat kell várni, míg sor kerül ránk is.
A mi első vizsgálatunk 2013.november 22-én volt a 7.kerület Izabella utca 1. szám alatt. Akkor volt Pityus 2,5 éves és az ELTE Korai Fejlesztő Központ kérte a vizsgálatot, ahova éppen jártunk korai fejlesztésre, de időpontot a szülő is kérhet írásban.
Amikor fogadtak bennünket egy kis folyosóról nyíló iroda/szobácskába kellett bemennünk. Nagyon kedves gyógypedagógus/logopédus fogadott bennünket. A szekrény polcain telis-tele klassz játékokkal, kis szék, asztal a gyerekeknek. A pedagógus számára pedig egy kis iroda volt berendezve, ahol felvette az adatainkat, kérdezősködött a gyermek állapotáról, szókincséről, viselkedéséről.
Amikor kész lettünk az adminisztrációval, Pityust a kis asztalhoz ültette és indult a BESZÉDVIZSGÁLAT.
Elővett egy szép fa dobozt, amiben a Brunet-Lezine fejlődési teszt eszközei voltak. Ebben az életkorának megfelelő próba feladatokat vették sorra. A formatáblát, négyzet, háromszög, kör felismerése, aztán hogy kis kockákból mit épít. Képeket kellett összeilleszteni, majd testrészeket felismerni.
Rajz képesség megfigyelése
Kapott egy szép üres lapot és nyomott kellett hagynia rajta – figyelték a ceruza fogást, a rajzot/firkát.
Mozgás megfigyelése
A kis székről felállva labdázott, ugrált a gyógypedagógussal.
A Beszédvizsgálat
Majd előkerült egy spirál füzetet, aminek az a szakszerű neve, hogy P.P.V.T (Peabody Picture Vocabulary Test), ezt lapozgatva főnevek és igék képeit kellett felismernie és mondania (pl. A fiú ás), ez nagyon gyengén ment.
Ez után a kis asztalra egy gyertyát helyezett a gyógypedagógus, azt kellett elfújnia, majd egyszerű artikulációs mozgásokat kellett utánoznia, szívószállal kellett inni, állathangokat kellett utánozni. Kérte Pityust, hogy a tárgyakat nevezze meg, miket felmutatott, de ez teljesen sikertelen volt, akkor csak két szót mondott állandóan: aja-anya, nem.
Mikor mindezek a vizsgálatok elkészültek a pedagógus lejegyzetelte és egy ideiglenes papírt kaptunk a vizsgálatról, a konkrét szakértői véleményt csak 2 hétre rá kaptuk meg postán.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: